День 5.

Як успішно пройти співбесіду.

        Отож, на сьогоднішній момент ти насправді знаєш та вмієш досить багато, щоб спробувати свої сили й цілитися на роботу своєї мрії. Прийнявши 4 попередні виклики, ти отримав цілісну картинку самого себе, своїх бажань, можливостей, сильних сторін, визначив свої конкурентні професійні навички. День 2 спрямував тебе та сфокусував на обранні власного шляху в конкретній індустрії, ти вже встиг придивитися до певних компаній та позицій. Протягом третього дня ти отримав інформацію про те, як компанії наймають працівників, як дізнатися їхні потреби та встановити перший контакт. Попередній челендж показав, на скільки важливим є традиційне резюме при влаштуванні на роботу та підтвердив, що запорукою успішного результату є співбесіда, а резюме – лише інструмент, який дозволяє перейти на цей етап.

        То у чому полягає запорука успішної співбесіди? Як варто до неї підготуватися та побороти свої страхи й сумніви?  Ми допоможемо відповісти на ці питання та збільшити твої шанси на результативне проходження співбесід.

 

Підготовка

        Перш за все, інтерв’ю вимагає всебічної підготовки. На щастя, ти вже пройшов цей етап протягом першого дня нашого 7-Денного Кар’єрного Челенджу й сформував свій професійний портрет, закріпивши його в резюме.

        Готуючись до співбесіди, згадай історії успіхів та досягнень, щоб мати змогу підкріпити аргументи щодо своїх конкурентних навичок та якостей яскравими життєвими прикладами.

        Не секрет, що роботодавці очікують спершу почути під час співбесіди не те, де ти навчався й скільки у тебе котів, а те, звідки ти дізнався про їхню компанію, якою впливовістю та впізнаваністю вона володіє. Тому для того, щоб вразити інтерв’юера проведи попереднє розслідування, скористайся силою Google, щоб відшукати історію даної компанії (зазвичай розміщену на веб-сайті в розділі «Про нас»).

        Дізнайся про реальні потреби цієї компанії, спробуй передбачити їх процес відбору потенційних працівників та сформуй перелік контактів, користуючись Linkedin чи іншими платформами.

За день ДО

Все ще хвилюєшся? Влаштуй репетицію завтрашнього дня: попроси друга чи когось із родини зіграти роль інтерв’юера, поставити тобі «класичні» запитання.

Починай з найбільш підступного питання, яке визначить хід подальшої розмови та настрій твого співбесідника. «Розкажи про себе». Звучить лякаюче, чи не так?

Вітаємо, твоя перевірка офіційно почалася.

Деякі поради щодо цього:

  • Зазвичай роботодавці сприймають це за тест, а твоя відповідь має буде свідченням того, як ти реагуєш на непередбачувану ситуацію чи проблему, з якими ми зазвичай зіткаємося і в роботі, і в житті.
  • Запам’ятай: улюблене питання job-хантерів «Що Ви хотіли б знати про мене?» – найгірше, що може почути інтерв’юер. Складається враження, що ти просто відтягуєш час та насправді не знаєш, що відповісти.
  • Що вони хотіли б почути – відповіді на «приховані» запитання, а саме твій досвід, навички, та відповідь, чому ти їхній найкращий кандидат.
  • Скористайся технікою «elevator speech» – твоя відповідь повинна вкладатися в час поїздки в ліфті; декілька хвилин, які вміщують найціннішу інформацію про тебе, яка повинна вразити роботодавця. Тренуйся до того часу, поки твоя відповідь не буде «відскакувати від зубів» навіть, якщо тебе розбудити посеред ночі й запитати: «Що ти можеш розповісти про себе?».

Pro tip: повернися до оголошення щодо бажаної вакансії; співстав їхні вимоги зі своїми можливостями. Переконайся, що твоє резюме це переконливо відображає та будь готовий підтвердити це протягом співбесіди.

Для більшої впевненості можеш ознайомитися з переліком інших популярних питань (https://www.themuse.com/advice/how-to-answer-the-31-most-common-interview-questions або https://www.thebalance.com/top-job-interview-questions-and-answers-2061226).

День Х

Середня тривалість співбесіди – 15-30 хв. А за цей час ви маєте зацікавити роботодавця, підтвердити свої навички та обговорити умови праці. Замало часу, хіба ні? 

 

Якщо витрачати час на опис усіх своїх навичок, то не вистачить і дня, щоб розказати і підтвердити усі. Але чекайте! Ви уже вмієте шукати потреби компанії та розумієте, що варто відмітити під час співбесіди. Але як це робити найкраще? Звісно розказуючи людям історії.

 

Порівняйте дві різні відповіді на прохання розказати більше про цілеспрямованість, яку кандидат відмітив як свою особливу рису.

1) Я постійно досягаю результату, працюю, поки не досягну поставленої мети. Мої друзі кажуть, що я цілеспрямований.

2) Колеги називають мене Вовком з Уолл Стріт. Якось я тиждень готувався до переговорів з важливим клієнтом і в останній момент йому не вдалося приїхати, тоді я не розгубився, домовився з ним про телефонну розмову і провів переговори по телефону, усі чули, як я з ним говорю і, коли я нарешті сів за свій стіл, і посміхнувся, колеги теж посміхнулися у відповідь. Клієнт зробив замовлення на велику суму і весь відділ був в захваті від цього.

 

Розповідати історії теж треба вміти правильно.

 

Ось декілька порад, щоб правильно побудувати свою історію:

  1. Чому? Як? Які вміння використовував?
    Почніть з того, чому виникла ситуація, розкажіть про те, що передувало подіям, які ви хочете розказати, далі перейдіть до того, як ви вирішили ситуацію, обов’язково назвіть, які навички використовували для досягнення результату.
  2. Головний герой – Ви!
    Ваша історія може бути про будь-що, але пам’ятайте, вона повинна розкрити як мінімум одну з ваших рис та показати навики, якими ви володієте.
  3. Використовуйте емоції.
    Розповідь сама по собі нічого не значить, якщо вона не пробуджує емоцій в тому, хто її слухав. Виберіть таку історію, яка буде близькою вашому роботодавцю, дайте йому відчути себе на вашому місці, розбавте все гумором і, гарантуємо, що вас точно запам’ятають.
  4. Коректуйте довжину вашої розповіді.
    Ваша розповідь має займати рівно стільки часу, скільки потрібно для того, щоб підтвердити те, що написано у вашому резюме. Не затягуйте, але і не упускайте важливі деталі.
  5. Використовуйте свіжі ситуації.
    Не варто розказувати історію, яка відбулася 10 років тому, хоча… все залежить від історії, якщо вона варта того, щоб її розказати – сміливо розповідайте.

Завдання 1:

 

Виберіть одну чи дві свої риси і складіть історію, яка описує їх. Використовуйте поради, які прочитали вище. З часом оновлюйте історії і майте завжди одну-дві напоготові перед співбесідою.

 

Після співбесіди

Закінчивши співбесіду, не поспішай ставити інтерв’юера в незручне положення питаннями щодо результатів та рішень. Подякуй за надану можливість спілкування, переконайся, що лишив усі необхідні контакти та готуйся чекати.

Повторно можеш продублювати попереднє в листі-вдячності, детальну інструкцію щодо написання якого, ти можеш отримати з різних ресурсів. Наприклад, в нагоді може стати цей: https://www.thebalance.com/job-interview-follow-up-thank-you-letter-email-2063971

 

Завдання 2:

Використовуючи усі поради, спробуй підготуватися до конкретної (якщо така є) чи абстрактної співбесіди. Запитай про допомогу у батьків чи друзів, отримай відповідний фідбек.

5 Life-Changing Lessons You Will Learn in Mercatus Academy

1. Always learn. Stay hungry for knowledge. Strive for more. Why it is important: as Aristotle said: “The more you know, the more you don’t know”. Life actually isn’t that far from ancient Greek philosophy, the world is changing with every second. Yes, even right now the new spheres and professions are appearing. That is…

Обучение продажам в игровой форме

Высокая эффективность игр в обучении не один раз была доказана специалистами и подтверждалась результатами на практике. Поэтому в Меркатус мы активно используем игры и симуляции, чтобы максимально просто объяснить сложные бизнес процессы.   Таким образом мы помогаем формировать практическое мышление и необходимый набор навыков в игровой, творческой обстановке.   Сегодня мы подготовили для вас видео об игре-симуляции Robo Rush, созданной нашими американскими…

Первые шаги в изучении бизнес-компетенций. Три кита, на которых стоит бизнес-образование.

В Академии Меркатус мы обучаем девяти компетенциям, необходимым для работы в любой крупной компании: В этой статье мы рассмотрим три главных из них и объясним, в чём заключается их ключевая роль, а также каких результатов они помогут добиться. 1. Работа с клиентами: Продажи и Маркетинг Эта компетенция включает в себя умение определять потребности клиента, создавать и…

TED внутренняя и внешняя мотивация

Ожидание VS Реальность

Чого ожидают работодатели от работников entry level? Практически каждый в начале своего карьерного пути чувствует неловкость, когда начинает проходить собеседования на свою первую работу. Одной из причин этого является незнание того, что работодатель ожидает от нового работника. Сегодня мы снимем занавес и развеем все мифы по этому поводу. КАКИЕ НАВЫКИ ОЖИДАЮТ ОТ  НОВИЧКОВ В КОМПАНИЯХ…

Обещанного три года ждут… или нет?

Часто нам дают обещания, но потом не исполняют их. Мы в Академии Меркатус готовы рассказать, как мы будем исполнять обещанное. ЧТО МЫ ОБЕЩАЕМ И КАК МЫ ЭТО СДЕЛАЕМ 1. Мы обещаем значительно повысить ваши шансы получить работу в топовой компании Все из нас, кто мечтает о карьере в большой организации, видит себя в будущем незаменимым сотрудником…

Ты гуманитарий? Поздравляем! Или почему будущее принадлежит мыслителям?

Надеешься устроиться по специальности? Как ты собираешься зарабатывать? Всех нас, гуманитариев, доставали этими вопросами 🙂 Наше общество в большинстве случаев скептически относится к представителям гуманитарных профессий. Над нами подшучивают, нас недооценивают. Хватит! Сегодня, наконец, мы развеем стереотипы и разберёмся, почему на самом деле твой гуманитарный склад ума – находка для работодателя. Компаниям нужны коммуникаторы Выражать свои мысли,…

Быстрое принятие правильных решений – черта успешных людей.

Вы уже знаете о программе Business Bridge от Академии Меркатус, но вот чего вы до сих пор не знаете, так это реальной ценности этой программы. Один из множества елементов ведения бизнеса, которых мы обучаем- это правильное принятие решений. Первым важным решением в сотрудничестве с нами будет готовность пройти обучение по программе Business Bridge. Но как решиться?…

Договор дороже денег!

Наверное, ты слышал про оплату частями, рассрочку за обучение и другие подобные заманухи. Забудь! Нет, серьезно, забудь! Mercatus Fellowship это нечто новое, нечто более филантропическое. Ну как тебе Business Bridge? Естественно, интересно, а кого может не интересовать такая возможность? Конечно, не каждый студент может себе позволить сразу оплатить полную стоимость программы. Мы понимаем это, более…

Не всем суждено построить великую карьеру! Неужели?

Великая карьера- только удачное стечение обстоятельств, а я не счастливчик! Ради карьеры приходиться жертвовать человеческими отношениями! Неужели? Смотри: